.:: KURS PROGRAMOWANIA W JĘZYKU PYTHON ::.
- Ramka
Napisz program, który wczyta od użytkownika tekst, a następnie wyświetli go w ramce z gwiazdek,
np.: HELLO STRANGER! ->
*******************
* HELLO STRANGER! *
*******************
- Trójkąt
Napisz program, który wczyta od użytkownika liczbę X, a następnie wyświetli TRÓJKĄT prostokątny o długości przyprostokątnej X,
np.: 5 ->
*
**
* *
* *
*****
- Romb
Napisz program, który wczyta od użytkownika liczbę X, a następnie wyświetli romb o wysokości 2X,
np.: 2 ->
/\
/ \
\ /
\/
- Kwadrat
Napisz program, który wczyta od użytkownika liczbę X, a następnie wyświetli kwadrat z gwiazdek o długości boku X,
np.: 4 ->
****
* *
* *
****
- Suma odwrotności
Napisz program, który:
a) wczyta od użytkownika do listy R 10 elementów będących dodatnimi liczbami rzeczywistymi
b) wyliczy dla elementów listy R sumę S wyrażeń i/R[i] gdzie i oznacza nr elementu tablicy R
c) wyświetli na ekranie sumę S
- Podwojenie
Napisz program, który wczyta od użytkownika tekst, a następnie podwoi w nim co drugi znak i wyświetli wynik,
np.: ALA MA PSA -> ALLA MAA PPSAA
- Dwie linijki
Napisz program, który wczyta od użytkownika tekst, a następnie wyświetli go w dwóch linijkach naprzemiennie,
np.: HELLO STRANGER! ->
H L O S R N E !
E L T A G R